28 04 2020
Doctrins chefläkare nytt tillskott till Swecares styrelse

Doctrin har genom Anna-Karin Edstedt Bonamy, chefläkare Doctrin fått förtroende att ingå i Swecares styrelse. Swecare är en halvstatlig medlemsorganisation och plattform där akademi, privat- och offentlig sektor möts för att verka för ökad export och internationalisering av svensk hälso- och sjukvård och life science.

“Jag är glad och stolt över att få vara med och bidra till Swecares organisation och arbete, särskilt i dessa tider då digitalisering har större potential än någonsin att kunna förbättra sjukvården”, säger Anna-Karin Edstedt Bonamy

Doctrin har varit medlem i Swecare sedan 2018 och har genom samarbetet fått medverka på delegationsresor, seminarier, besök från utländska företag, lärosäten och organisationer i syfte att sprida svensk innovation inom hälso- och sjukvård och life science.

“Vi på Doctrin är mycket tacksamma över det givande samarbete vi har med Swecare alltsedan vi lanserade vår första produkt”, säger Anna-Karin Edstedt Bonamy.

Doctrins plattform för intelligent digitalisering av patientresan används på 180 vårdenheter runtom i Sverige. Vi har även kunder i Norge och Tjeckien. Läs mer om hur vårdgivare använder vår plattform i praktiken.

Vill du veta mer om Swecares arbete och styrelse läs här

Vill du ta del av mer nyheter från Doctrin anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Caroline Rosencrantz - PR & Marketing Manager

caroline@doctrin.se