
Vårdplattformen som förbättrar sjukvården
Vårdplattformen kopplar samman den digitala och fysiska vården och gör det möjligt för vårdgivare att samla in patientens sjukdomshistoria, prioritera, behandla och följa upp smidigt och säkert så att patienten får rätt vård i rätt tid.
Design och funktioner skräddarsys utifrån vårdgivarens varumärke så att patienten känner igen sig och är trygg genom hela sin kontakt.
Vårdplattformen är CE-märkt och den medicinska liksom den tekniska säkerheten är av yttersta vikt i allt vi gör.
VI ERBJUDER SMART DIGITALISERING
Vårdplattformen som förbättrar sjukvården

Så fungerar plattformen

TRYGG OCH SÄKER INLOGGNING
Vårdplattformen låter patienten påbörja sin vårdkontakt när och var som helst, direkt i mobilen, läsplattan eller datorn
Patienten loggar in med BankID på mobil, läsplatta eller dator. Därefter fyller patienten i sina symtom och sjukdomshistoria i det digitala formuläret tryggt och säkert utan att det krävs några resurser från vården.

ANAMNES, SMIDIG INSAMLING AV SYMTOM
Verktyget är intelligent då frågorna automatiskt anpassas efter varje patient. Ett anamnesverktyg i världsklass
Patienten kan i lugn och ro fylla i sina symtom och sjukdomshistoria utan att det tar resurser från vården. Frågorna anpassas dynamiskt utifrån sökorsak, kön, ålder och symtom och täcker in samtliga orsaker till kontakt med en vårdcentral. Doctrins läkare har tillsammans med externa läkare och andra vårdprofessioner utarbetat högsta kvalitet på frågorna som är systematiskt framtagna utifrån validerade kunskapsstöd.

ÖVERSKÅDLIGT BESLUTSUNDERLAG
Vårdpersonal får automatiskt en heltäckande och lättöverskådlig bild
Den medicinska rapporten sammanställs automatiskt baserat på patientens anamnes och kontaktorsak. Den ger en överskådlig och heltäckande sammanfattning av varför patienten kontaktat vårdgivaren, symtom och sjukdomshistoria. Rapporten kan användas som beslutsunderlag för vårdnivå, diagnos och behandling samt underlättar för dokumentation.

RÄTT VÅRD I RÄTT TID
Automatisk guidning av patienten till rätt vårdnivå för att hitta rätt från början
Vårdgivaren väljer vilka sökorsaker och patientgrupper som behandlas digitalt och vilka som bör behandlas fysiskt. Utifrån uppsatta regler sköter vårdplattformen hänvisning av patientärenden för effektivare triage med tidsbesparing för vårdgivaren. Vårdplattformen kan således konfigureras för att anpassas efter vårdgivarens behov och patientflöden.

EFFEKTIVARE VÅRDMÖTEN MED FLEXIBILITET
Chatt mellan patienten och vårdgivaren för mer flexibla och effektiva vårdmöten
Vårdmötet sker genom asynkron chatt utan att patienten eller vårdgivare behöver kommunicera vid samma tidpunkt eller plats. Vid behov kan patienten skicka bilder eller koppla på video. Det ökar flexibilitet och sparar tid för såväl vårdgivare som patient. Textbaserade dialogen ger också underlag för kvalitetskontroll och intern uppföljning.

SÄKRARE ÖVERLÄMNINGAR för vårdpersonal
Vårdplattformen samlar symtom, sjukdomshistoria och dialog på ett ställe i ett format klart för dokumentation
Vårdgivaren kan enkelt hänvisa patienten vidare till kollegor eller andra professioner. Anamnesen följer med patienten i vårdsystemet. För vårdgivaren innebär det effektivare samarbete och säkrare överlämning. Patienten får bättre inblick och kontroll över sin vård.

STANDARDISERAD INFORMATIONSINSAMLING
Användardata som underlag för verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättring
Vårdplattformen samlar in och presenterar verksamhetsinformation i ett överskådligt gränssnitt för att förenkla verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar.

EN FLEXIBEL WHITE LABEL-LÖSNING
Vårdplattformen kan anpassas till kundens unika behov där gemensamma lösningar blir deras egna
Vårdplattformen möjliggör den flexibilitet man behöver då alla verksamheter ser olika ut. Den breda kundgruppen visar att det är möjligt. Produkten är under ständig utveckling och Doctrin jobbar nära kund för att ta fram nya lösningar.
