Så digitaliserar Barnsjukhuset Martina sin patientkommunikation

Barnsjukhuset Martina har utvecklat sin digitala patientkommunikation och praktiska tips för att skapa en säker, effektiv och personanpassad digital vård för barn och unga.

Vid vård av barn och unga har vårdgivare ett ansvar att säkerställa att både patient och vårdnadshavare är informerade om och delaktiga i den vård som ges. Traditionella kommunikationssätt som brev och telefon kan begränsa trygg och personlig kontakt med unga patienter och vårdnadshavare. Med digitala lösningar öppnas nya möjligheter för en mer individanpassad och tillgänglig vårdupplevelse. Men för att lyckas krävs rätt kunskap, arbetssätt och verktyg.

I webbinariumet får vi höra till hur Barnsjukhuset Martinas ställt om till digital kommunikation med fokus på tre delar som de implementerat med Doctrin:

  • Digital patientingång
  • Digitala videomöten
  • Digitala kallelser med informationsutskick
Webbinarium med Barnsjukhuset Martina