Så utvecklade ABC Ortopedi sin patientkommunikation
När verksamheten växte och telefonerna aldrig slutade ringa, stod ABC Ortopedi inför en utmaning: Hur kan vi fortsätta ge högkvalitativ vård samtidigt som vi möter ett ökande antal patienter?
Lösningen blev att ta steget och digitalisera ärendehanteringen med Doctrin. Genom att införa ett chattbaserat kommunikationsverktyg kunde mottagningen effektivisera hur de kallar och kommunicerar med patienter, minska stressen för medarbetarna och öka tillgängligheten för patienter. Sedan starten i september 2023 har mottagningen hanterat över 25 000 patientkontakter i Doctrin.
– Innan vi skaffade Doctrin satt vi för mycket i telefon. Det tog upp så mycket tid. Vi hade ingen gräns på hur många samtal vi tog in, och telefonerna bara ringde, ringde, ringde. Vi hade ingen koll, berättar Pernilla Falkered Elshazly, Adminstratör på ABC Ortopedi.
Ta del av case
✔️ Så fungerar det i praktiken för ABC Ortopedis patienter
✔️ Implementeringsresan
✔️ Vinsterna av att ställa om till digital patientkommunikation och ärendehantering
Ingen email krävs.
Läs case