Analysverktyg och dashboards
Möjliggör datadriven verksamhetsutveckling
Med digital ärendehantering får ni full översikt över bland annat hur, när och vilka ärenden som hanteras på er mottagning. I Doctrins plattform kan du se och hämta ut anonymiserad och aggregerad data över ärendehanteringen i realtid.
Hur fungerar Doctrins analysverktyg och dashboards?
I Doctrins analysverktyg får ni tillgång till analys och översikt av anonymiserad och aggregerad realtidsdata. I ett gränssnitt blir det möjligt för dig att analysera, anpassa och effektivisera verksamheten utifrån efterfrågan av vård.
Detta kan ni mäta och utvärdera i Doctrin
Patientnöjdhet
Kontaktorsaker
Hantering av ärenden
Patientdemografi
Antal patientinitierade fall
Antal vårdgivarinitierade ärenden
Ärendefördelning per dag och timme
Väntetidsstatistik
Uppgifter om ärendes varaktighet
Avhoppsstatistik
Uppgifter om ärendeutfall
Videosamtalsstatistik
Patientflöde över yrken
Antal avslutade ärenden per yrke
Så jobbar ni datadrivet i Doctrin
Mät
Alla mottagningens ärenden som hanteras i plattformen samlas i realtid i er dashboard
Analysera
Ni kan löpande följa och utvärdera datapunkter som patientnöjdhet, antal hanterade ärenden och kontaktorsaker
Agera
Möjlighet att fatta datadrivna beslut i verksamhetsutvecklingen