Hoppa till innehåll
Om Doctrin

Doctrin digitaliserar patientkommunikation och ärendehantering

Sedan 2016 använder vårdgivare Doctrin för att ge personcentrerad vård.

På Doctrin är vi övertygade om att bättre vård börjar med bättre kommunikation.

Kommunikationsplattformen har smart anamnesupptagning, digital triage, samarbetsverktyg samt chatt och videolösningar. Det  skapar möjlighet att använda tekniken för att stärka, snarare än att ersätta, människorna i vården. 

En förbättrad patientkommunikation kan öka tillgängligheten för patienter, främja en personcentrerad vård samt stärka samarbetet mellan kollegor och olika enheter.

Vår plattform

Marknadsledande leverantör av digitala kommunikationslösningar för hälso- och sjukvården

Patientärenden

9 miljoner

vårdkontakter mellan patient och vårdgivare har skett i vår plattform.

Vårdeneheter

360+

vårdenheter använder vår plattform dagligen och det ökar ständigt.

PATIENTUPPLEVELSE

95%

av de patienter som söker vård i vår plattform upplever att de blivit bemötta med medkänsla.

Kort om Doctrin

Grundades

2016

Huvudkontor

Stockholm

Anställda

40 medarbetare

Hos oss jobbar bland annat

Läkare, sjuksköterskor, ingenjörer och ekonomer

Omnämnda i

Dagens Industri
Breakit
Dagens Medicin
Läkartidningen

Verksamma i

🇸🇪 Sverige
🇳🇴Norge
🇨🇿 Tjeckien
🇬🇧 UK

Trots att jag själv hade arbetat inom vården i 20 år upplevde jag hur utmanande det kunde vara att få kontakt med vården som patient. Frustrationen över hur svårt det var att förändra vården inifrån ledde till att jag sökte mig till Doctrin. Målet, som jag delar med alla som arbetar här, är att ge både patienter och vårdpersonal tillgång till modern teknik som gör vården smidigare och mer tillgänglig i vardagen.

 

– Anna-Karin Edstedt Bonamy, VD på Doctrin, specialistläkare och docent

Forskning genomförd på plattformen

Erfarenheter av digital kommunikation med automatiserade patientintervjuer och asynkron chatt i svensk primärvård: en kvalitativ studie.

En kvalitativ studie om digital patienthantering i primärvården.

Att implementera och integrera en digital patienthanteringsplattform i dagliga primärvårdsrutiner: en kvalitativ fallstudie.

Effekterna av automatisering av en patientcentrerad tjänst i primärvården gällande sjuksköterskors arbetsengagemang och utmattning.

Kontakt

Anna-Karin Edstedt Bonamy

Chief Executive Officer


anna-karin@doctrin.se

Jesper Eriksson

Chief Financial Officer


jesper.eriksson@doctrin.se

Johanna Ahlberg

Head of Marketing and Communications


johanna.ahlberg@doctrin.se

Tor Moström

Chief Technology Officer


tor@doctrin.se

Unn Hellberg

Chief Commercial Officer

+46 (0)73 089 97 84
unn@doctrin.se

Styrelse

Staffan Lindstrand

Styrelseordförande

Håkan Winberg

Ledamot

Henrik Brehmer

Ledamot

Emil Billbäck

Ledamot

Ägare

Doctrin ägs av medarbetare och nedan nyckelinvesterare

HealthCap

Capio

Swedbank Robur

Curus

Norron

Norrsken Foundation

Håkan Winberg

Ängelinvesterare