Barnsjukhuset Martina: Så jobbar vi med digital patientkommunikation

Hur ser ni till att era yngsta patienter och deras vårdnadshavare får relevant information och ges möjlighet att vara delaktiga i den vård som ni ger?

Vid vård av barn och unga har vårdgivare ett ansvar att säkerställa att både patient och vårdnadshavare är informerade om och delaktiga i den vård som ges. Traditionella kommunikationssätt som brev och telefon kan begränsa trygg och personlig kontakt med unga patienter och vårdnadshavare. Med digitala lösningar öppnas nya möjligheter för en mer individanpassad och tillgänglig vårdupplevelse. Men för att lyckas krävs rätt kunskap, arbetssätt och verktyg.

Under detta webbinarium får du ta del av hur Barnsjukhuset Martina har utvecklat sin digitala patientkommunikation och praktiska tips för att skapa en säker, effektiv och personanpassad digital vård för barn och unga.

Medverkande för diskutera detta är
– Claude Kollin, Chefsläkare och VD på barnsjukhuset Martina
– Anna-Karin Edstedt Bonamy, Specialistläkare i barnmedicin, docent vid Karolinska Institutet samt VD på Doctrin

Få med dig
✔️ Vilka informationskrav verksamheter med barn och unga patienter ställs inför
✔️ Hur Barnsjukhuset Martina utvecklat sin patientkommunikation
✔️ Praktiska tips för att lyckas med omställningen från brev till digitala utskick