SPECIALISTVÅRD
Kommunikationsplattform som minskar onödig administration
Stärk er patientkommunikation och skapa mer effektiva patientflöden
Doctrin tillåter er att hantera all patientkommunikation i ett gränssnitt.
Plattformen gör det enklare för era patienter att komma i kontakt med er, och ger era medarbetare smarta kommunikationsverktyg för att hantera, samarbeta och kommunicera med patient.
Med Doctrin får ni
Chatt och video
Samla asynkron- och synkron kommunikation i ett gränssnitt
Informationsinsamling
Inför till exempel en operation eller konsultation
Digitala utskick
Säkra digitala brev till en eller flera patienter
Stöd för av- och ombokning av tid
Förenkla patientkommunikationen kring av- och ombokning
Doctrin används idag inom flera specialistområden
Psykiatri
Barn- och ungdomsmedicin
Hud
Kvinnohälsa
Ortopedi
Rehab
Ögonsjukvård
Kirurgi
Öron- näsa och hals
Tandvård
Vad våra kunder tycker
Specialistvård“Tidigare kunde vi på specialistvården svara på förfrågningar från runt 30 personer om dagen. Nu kan vi ta emot långt många fler ärenden, boka in de som behöver på en tid och hänvisa de som inte vi kan ta emot till andra ställen” |
Läs mer |
Ögonmottagning“Främst ger vi patienter bättre möjlighet att komma i kontakt med oss när det passar dem, på det sättet de vill. Utöver det ger plattformen oss möjlighet att vara mer flexibla och hantera ärenden utöver telefontiden” |
Läs mer |
Gynekologi“Den största fördelen med att jobba i Doctrins plattform är att man inte blir avbruten. Det är en frihetskänsla att jobba i plattformen, till skillnad från telefonsamtal. Jag är frikopplad, kan styra mitt arbete mer och har en översikt över alla ärenden vi hanterar just nu.” |
Läs mer |
Upplev fördelarna med Doctrins plattform
Mer effektiva patientflöden
Med förbättrad patientkommunikation
Bättre tillgänglighet för patient
Asynkron chatt och digital ingång
Smidigare administration för medarbetare
En användarvänlig översikt över alla patientärenden
Mer flexibel vardag för medarbetare
Möjliggör distansarbete och flexibel schemaläggning
Bättre överlämning och förberedelse inför patientbesök
Proaktiv och automatiserad kommunikation
Webbinarium
Så digitaliserar Barnsjukhuset Martina sin patientkommunikation
Vi fördjupar oss i hur digital patientkommunikation kan användas för att skapa en säker, effektiv och personanpassad digital vård för barn och unga.
📅 Torsdagen 28/11
🕛 12:00 – 12:45
📍Online via Teams. Länk skickas vid anmälan.
Webbinariumet är kostnadsfritt och öppet för alla.
Varmt välkommen!
Varför ska du välja Doctrin?
Smart anamnesupptagning |
Ger vårdpersonal förutsättningar för att ge bästa möjliga vård i varje patientkontakt
Läs mer |
Anpassningsbar anamnes- och informationsinsamling efter behov
Gedigna medicinska rapporter som ger bra beslutsunderlag
Styr ärenden till önskad profession på enheten eller i organisationen
Vanliga frågor och svar
Hur garanterar Doctrin patientsäkerhet i plattformen?
Doctrin fokuserar på certifieringar och att jobba enligt best practice processer för mjukvara och riskanalyser. Läs mer våra certifieringar och hur vi arbetar med patientrisk här.
Hur mycket kostar plattformen?
Priset beror på antal användare, storlek på mottagning och eventuella konfigurationer. Kontakta oss för att få en prisuppgift för just din mottagning.
Hur fungerar Doctrins kommunikationsplattform?
Doctrins kommunikationsplattform är en webbaserad white label-produkt som integreras på er webbsida eller app. Era patienter kan kontakta er digitalt och ni kan hantera inkommande ärenden digitalt med hjälp av ett kraftfullt anamnesverktyg och smarta kommunikations- och samarbetsmöjligheter. Boka gärna en demo med oss för att se hur det fungerar i praktiken.